وکیل خانواده | مهریه | طلاق توافقی

وکیل متخصص خانواده در زمینه مهریه، مطالبه مهریه و اجرا گذاشتن آن

وکیل خانواده | مهریه | طلاق توافقی

وکیل متخصص خانواده در زمینه مهریه، مطالبه مهریه و اجرا گذاشتن آن

وکیل طلاق توافقی

چهارشنبه, ۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۰۷:۲۸ ب.ظ

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی وکیل طلاق توافقی بپردازیم. یک وکیل می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد. اگر با همسر خود سازش و تفاهم ندارید، می‌توانید با طلاق توافقی قضیه را سریع‌تر تمام کنید. این نوع طلاق شرایط و مدارک خاص خودش را داشته که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. همچنین گاهی اوقات افراد در دوران عقد می‌خواهند طلاق بگیرند که در آن صورت باید نکات لازم را بدانید. همچنین باید با قوانین مربوط به مهریه، استرداد جهیزیه و هدیه و همچنین حضانت فرزندان آشنا شوید که در این مطلب به صورت کامل به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت؛ از این رو تا انتهای این مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

 وکیل طلاق توافقی چه کمکی می‌کند؟ 

زن و مرد با کمک یک وکیل طلاق توافقی می‌توانند به کارهای خود سرعت ببخشند. یک وکیل در صورتی که دانش و تجربه لازم را داشته باشد، می‌تواند کارهای لازم را با بهترین کیفیت و بالاترین سرعت به انجام برساند. همچنین لازم به ذکر است که اگر از وکیل برای انجام کارهای خود استفاده کنید، در صورت تنظیم وکالت‌نامه، می‌توانید دیگر در دادگاه و دفاتر ثبت اسناد رسمی حضور نداشته باشید و تنها نتایج را جویا شوید. یک وکیل در زمینه تهیه مدارک، حضانت فرزندان، استرداد هدیه و جهیزیه به شما کمک خواهد کرد؛ پس برای اینکه پیچیدگی‌های موجود را کنار بگذارید، می‌توانید از یک وکیل کاربلد بهره ببرید.

چه توافقاتی در طلاق توافقی وجود دارد؟

در طلاق توافقی باید توافقات مورد نیاز نوشته شوند. قبل از مراجعه به دادگاه تمامی توافقات باید بین زن و مرد انجام شده و به صورت مکتوب به دادگاه ارائه شوند. اگر زن و مرد بین هر چیزی به توافق برسند، در آن صورت با سرعت بیشتری می‌توانند کارهای مربوطه خود را انجام دهند. این توافقات شامل مهریه، حضانت فرزند، هدایا و جهیزیه می‌شوند که در ادامه مطلب به صورت کامل‌تر این موارد را برای شما شرح خواهیم داد.

برای طلاق توافقی به چه مدارکی نیاز داریم؟

به منظور ثبت طلاق توافقی نیاز است تا زن و مرد یک سری از مدارک را به صورت کامل آماده کنند. در روند ارائه مدارک نباید هیچگونه مشکلی وجود نداشته باشد؛ چرا که باعث تاخیر در طلاق شما خواهد شد. از جمله این مدارک می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

  • شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج
  • وکالت‌نامه (در صورت استفاده از وکیل طلاق توافقی در مراحل جدایی)
  • گواهی باردار نبودن از آزمایشگاه
  • در صورت باکره بودن، گواهی بکارت از پزشکی قانونی
  • نظر کتبی واحد مشاوره در دادگاه خانواده یا بهزیستی
  • ارائه توافق‌نامه کتبی زن و مرد در خصوص مسائل مربوط، مانند مهریه، حضانت، نفقه و…
  • گواهی عدم امکان سازش از دادگاه که نباید بیش از سه ماه از صدور آن گذشته باشد

مواردی که ذکر کردیم مدارکی را تشکیل می‌دهند که در هنگام طلاق توافقی باید آن‌ها را تهیه کنید. در صورت استفاده از وکیل، می‌توانید مدارک را راحت‌تر جمع‌آوری کرده و ارائه دهید.


با داشتن حق طلاق چگونه می‌توان طلاق گرفت؟

در ابتدا باید شما را با مفهوم داشتن حق طلاق آشنا کنیم. داشتن حق طلاق به این معنا است که آقا در یکی از دفاترخانه اسناد رسمی به همسر خود وکالت یا حق طلاق را داده است. در این شرایط خانم می‌تواند در دادگاه و دفترخانه حضور پیدا کند و نیازی به اجازه مرد نخواهد داشت. برای طلاق گرفتن با داشتن حق طلاق در ابتدا نیاز است تا خانم به یکی از دفاتر پیشخوان قضایی مراجعه کند. سپس دادخواست طلاق را ارائه دهد. در این مرحله نیاز است تا مدارک مربوطه نیز به صورت کامل و بدون هیچ مشکلی ارائه داده شوند.

سپس نیاز است تا جلسات مشاوره و غربالگری گذرانده شوند. اگر زوجین می‌خواهند در دفاترخانه حضور نداشته باشند، می‌توانند باقی کار را به دست وکیل طلاق توافقی بسپارند. سپس خانم باید به همراه وکیل خود به یکی از دفاتر ثبت طلاق و یا همان محضر مراجعه کرده و خانم اسناد لازم را امضاء کند. حضور دو شاهد مرد الزامی است. وکیل هم از جانب آقا سند مربوطه را امضا کرده و در نهایت صیغه طلاق نیز جاری خواهد شد.

 
ایرانیان خارج از کشور چگونه می‌توانند به صورت توافقی طلاق بگیرند؟

ایرانیانی که در خارج از کشور هستند و می‌خواهند به صورت توافقی طلاق خود را به ثبت برسانند، می‌توانند از یک وکیل کاربلد استفاده کنند. اگر زوجین در کشورهای مختلف باشند، می‌توانند به صورت آنلاین تمامی جلسات خودشان را برگزار کنند و هیچگونه مشکلی نیز به وجود نخواهد آمد. همچنین تمامی مدارک به صورت آنلاین ارسال خواهند شد.

ایرانیانی که در خارج از کشور هستند و قصد دارند تا طلاق خود را به ثبت برسانند باید بر اساس قوانین کشوری که تابعیت آن را دارند، عمل کنند. همچنین این افراد با تنظیم یک قرارداد می‌توانند صفر تا صد کار را به وکیل خودشان بسپارند و نتایج را از وکیل خود جویا شوند. لازم به ذکر است که برای این نوع طلاق نیاز است تا یک سری از مدارک را تهیه کنید که مهم‌ترین آن‌ها شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • شناسنامه خانم و آقا
  • تصویر کارت ملی خانم و آقا
  • عقد نامه (اگر موجود نباشد، وکلا می‌توانند یک رونوشت از آن را تهیه کنند.)
  • توافقنامه طلاق توافقی
  • گواهی عدم امکان سازش (برعهده وکیل خواهد بود)
  • گواهی عدم بارداری خانم (اعتبار این گواهی برای مدت زمان کوتاهی است)

منبع :  طلاق توافقی + وکیل + فوری - آریا دادیار

  • سارا حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی